イメージ 1

イメージ 2


今日、亀さんの水槽を掃除してたら、水槽の中に卵のようなものが4個ありました。
あれ、亀さん1人なのに卵、卵あれ?
卵ではなく、なにか他のものかなと思い、インターネットで調べます。
なんにゃ、亀さんは、女の子の場合1人でも卵を産むことがわかりました。
驚き
でも、その卵から、亀さんは生まれないことがわかりました。無精卵なので、捨てるしかないようです。
かわいそう
でも、約5年飼っていて、女の子の亀さんだとわかりました。
大事にしましょう。

Today i cleaned our turtle's house,we found 5 white things like stones.At first we taught that things are just stones because our turtle is only one,out of curiosity i search the internet about that white little like stone,wow,that's not stones that's turtles eggs.For almost 5 years,we did not know our turtles gender,but now we already know that our tturtle is a female who can provide eggs with or without partner.